loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
For å demonstrere styrken i den danske vannsektoren på en klar og detaljert måte, valgte Rambøll å bygge en stor Lego-modell utstilling og ta med til Det Hvite Hus. (Foto: Rambøll)

Rambøll tok med lego til Det Hvite Hus

/ 2016-04-01 07:29:17

I anledning FNs vanndag ble Rambøll invitert til et toppmøte om vann i Det Hvite Hus. De tok med seg 20.000 legoklosser til møtet.

FNs vanndag markeres hvert år 22. mars, og i den forbindelse inviterte den amerikanske administrasjonen til et toppmøte om vann i Det Hvite Hus. Rambøll var invitert med, som del av en dansk delegasjon.

Ettertraktet kunnskap

USA har enorme utfordringer knyttet til vann og i løpet av de neste årene vil de komme til å investere milliarder av dollar for å redusere innbyggernes vann- og energiforbruk. Derfor er de svært interessert i løsninger som skandinaviske vannteknologibedrifter har utviklet. Dette var bakgrunnen til at en håndfull danske bedrifter ble invitert til Det Hvite Hus for å vise sin kompetanse.

Blant dem var Søren Hvilshøj, global markedsdirektør i Rambøll Vann. For å skape bevissthet og illustrere den danske tilnærmingen til denne problematikken måte hadde Rambøll bygget en stor Lego-modell utstilling.

«Waterville»

Modellen, som er 90 centimeter lang og 213 centimeter høy, og består av 20.000 legoklosser, illustrerer den lille landsbyen som heter «Waterville». Modellen viser mange typiske kjennetegn ved den danske tilnæring til vannforvaltning, samt forskjellige metoder for 3D analyse av vannressursforvaltning som for eksempel ressursundersøkelser gjort av et helikopter.

-USA står overfor en rekke vannutfordringer, fra alvorlige vannunderskudd i California til hyppige flommer i Mississippi-området. Ved å presentere modellen håper vi å initiere kvalifiserte og fruktbare diskusjoner om mulige løsninger. For eksempel om hvordan USA kan oppnå sitt ambisiøse mål om å redusere vannforbruket med 30%, sier Søren Hvilshøj.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode


annonse
annonse
annonse
annonse