loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
HØRER PÅ KUNDENE: Johnny A. Kristiansen er leder for førstelinjesupporten i kundesenteret til Grundfos Norge AS.
HØRER PÅ KUNDENE: Johnny A. Kristiansen er leder for førstelinjesupporten i kundesenteret til Grundfos Norge AS.

Grundfos styrker kundesupporten

/ 2017-04-05 15:25:22

Grundfos Norge følger opp kundenes tilbakemeldinger og gjør den digitale veien til teknisk dokumentasjon enklere og raskere.

De siste årene har Grundfos Norge gjort flere viktige tiltak for å øke tilgjengeligheten overfor kundene.

2017: Kan bli tidenes beste år for Grundfos

– Et av tiltakene har vært «teknisk selvhjelp», en snarvei på nett til teknisk informasjon og servicevideoer for noen av de mest etterspurte produktene våre, forteller Johnny A. Kristiansen, leder for førstelinjesupport i kundesenteret til Grundfos Norge AS.

Analyserte bruken

På kundesenteret i første linje ut mot kunden, sitter teamet som hjelper kundene i forbindelse med teknisk salg og support via e-post og telefon.

Etter å ha kartlagt og analysert inngående henvendelser til kundesenteret over en lengre periode har selskapet opparbeidet god innsikt i hvilken informasjon kundene etterspør.

– Vi har sett et behov hos kundene for en enda raskere vei inn til teknisk dokumentasjon for enkelte av produktene våre. Spesielt i forbindelse med oppkobling, feilsøking, montering og igangkjøring, forklarer Kristiansen.

Høsten 2016 ble «teknisk selvhjelp» lansert. På selskapets nettside finner kundene teknisk informasjon på produkter innen sirkulasjon, avløp og vannforsyning.

Trenger kunnskap i felt

Kristiansen har jobbet 17 år i Grundfos og fulgt utviklingen i markedet kan fortelle om en god mottagelse og et jevnt stigende antall besøk på siden lanseringen.

– Vi ser at kundene i stadig større grad selv ønsker å sjekke ut løsninger og finne nødvendig informasjon når de er ute i felt. Det betyr at vi som selskap må tilrettelegge for kundene. Teknisk selvhjelp og Grundfos Product Center er viktige digitale verktøy – i tillegg er vi selvfølgelig også tilgjengelig på telefonen. Der er svarprosenten over 95 prosent, sier Kristiansen.

Grundfos Product Center er fremdeles hovedkilden på nett, der kundene finner utfyllende informasjon om applikasjoner, montering, service, reservedelstegninger, videoer, tegninger, brosjyrer og mye mer.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode


annonse
annonse
annonse
annonse